http://www.youtube.com/watch?v=NmoE8_U-JTw


Five For Fighting《100 Years 》 一百年
Words & Song by John Ondrasik
(QuickTime file.mp4.)
***中文歌詞翻譯:Leanne.但望盡意***

I'm 15 for a moment
Caught in between 10 and 20
And I'm just dreaming
Counting the ways to where you are
我曾經十五歲,
在十歲與二十歲之間,
那時的我阿,一天到晚夢想
夢想著你走過的路

I'm 22 for a moment
She feels better than ever
And we're on fire
Making our way back from Mars
我曾經二十二歲
她正在最美好的年華
而我們的愛情正在燃燒
從熱情的火星那兒努力地找路回來

15, there's still time for you
Time to buy and time to lose
15, here's never a wish better than this
When you only got 100 years to live?
十五歲,人生還有很多時間
這是個盡情揮灑的年紀
十五歲,再也沒有比這更棒的願望了
當你只有100年可活

I'm 33 for a moment
Still the man but you see I'm a they
A kid on the way
A family on my mind
我現在三十三歲
我就是我,但是在你眼中我跟其他芸芸眾生也差不多
有個孩子
有個家庭

I'm 45 for a moment
The sea is high
And I'm heading into a crisis
Chasing the years of my life
我四十五歲時
站在人生浪潮的頂點
也正一步步地邁向人生中的大風大浪
追尋我的生命

15,there's still time for you
Time to buy and time to lose yourself
Within a morning star
十五歲,人生還有很多時間
你不怕挑戰也不怕受傷
就像晨星一般的清新

15,I'm all right with you
15,there's never a wish better than this
When you only got 100 years to live?
十五歲,我還好好地陪在你身邊
十五歲,沒有比這更好的願望了
當你只有一百年可活

Half time goes by
Suddenly you’e wise
Another blink of an eye
當人生過了一大半
你會赫然發現你變得聰明了
這只是一眨眼的的事情

67 is gone
The sun is getting high
We're moving on...
六十七歲過去了
太陽仍舊高升
我們依然不斷向前...

I'm 99 for a moment
Dying for just another moment
And I'm just dreaming
Counting the ways to where you are
我現在九十九歲
下一秒鐘可能就會離開人世
然而 我仍然在想
在想你會走過的路

15, there's still time for you
22,I feel her too
33,you‘e on your way
Every Day's a new Day
十五歲,人生還有很多時間
二十二歲,我和她墜入愛河
三十三歲,正在人生的路上掙扎
每天都是嶄新的一天

15,there's still time for you
Time to buy and time to choose
Hey 15,there's never a wish better than this
When you only got 100 years to live
十五歲,人生還有很多時間
是個累積與選擇的年紀
嘿!十五歲,沒有比這更棒的願望了
當你只有一百年可活
arrow
arrow
    全站熱搜

    James 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()